Mittwoch

Jag vill börja med att säga att Jordanien är ett väldigt fint namn, det ska jag döpa min framtida son till. Nu har jag fått det ur världen.

Sen vill jag be om ursäkt över att jag är så oerhört kass på att uppdatera min blogg, ska jag vara ärlig vet jag inte varför, jag gillar att blogga och är rolig, så därför bör det vara en återkommande företeelse att jag printar ner mina tankar här. Men jag antar att jag är för fantasilös för det. Hur som haver, nu tar jag tjuren i hornen och skriver igen... Men eftersom att mer eller mindre ingenting händer i mitt liv så behöver jag inte skriva vad som hänt sen senast, mer än att jag fyllt 20 och besökt systembolaget två gånger - en upplevelse som på grund av min korta livshistoria känns ungefär lika kriminell som att pissa på polisbilar, vilket jag inte har gjort, men i alla fall känner folk som gjort. Eller ja, det gör jag inte, men det kunde ha varit så.

Men just det, jag fyllde 20 för några veckor sen och fick då ett presentkort på Intersport av morfar. Därför tog jag idag tillfället i akt att besöka stället och välja ut lite saker jag ville ha, vilket var lättare sagt än gjort. Jag är nämligen tämligen värdelös på att handla själv, så det hela uratade i att jag bara gick runt runt i affären utan att få något uträttat. Till min undsättning klev då helt plötsligt en kvinna fram till mig och frågade om jag behövde hjälp, eftersom jag antog att hon jobbade där och hade koll, tackade jag ja och fick ett gäng myspyskläder i min famn som jag tog till provhytten och testade. Väl där kände jag mig nöjd och övervägde ett köp då jag helt plötsligt i spegeln skådar en gubbe som står halvvägs in i min provhytt och kollar på mig. Jag blir förvånad och vänder jag mig om för att möta hans blick varpå han kallt står kvar och stirrar på mig. Det lustiga är att den här gubben var just en vanlig gubbe, alltså, ingen som jobbar där och sannerligen inte har någon anledning att glo på mig. Följande händer:

Gubben: Går det bra?
Jag: Jadå...? Det gör det.

Efter det vänder jag mig om och antar att han ska gå därifrån, vilket han dock inte alls gör. Han står fortfarande med huvudet över provhyttsdörren och kollar på mig, så jag vänder mig om igen och kollar på honom och frågar:

Funderar du på något eller?
Gubben: Nej, jag bara kollar lite.

Efter det står han kvar i tio sekunder till, vilket i just det här fallet känns som en evighet, innan han vandrar vidare. Kort därefter kommer expediten fram till mig och fråga hur kläderna satt, jag svarade att jag var nöjd och gick fram till kassan, betalade och gick ut ur affären en smula nöjdare, men också förvirrad över gubbens plötsliga intresse... Hade jag varit en snygg tjej hade jag både varit kränkt och äcklad, nu var det bara konstigt.

Nåväl, väl hemma i Kilafors igen besökte jag Robin där han, jag och Patrik kollade på film och drack kaffe. Efter det åkte jag hem och åt mat och nu sitter jag här, väntandes på att Robin ska komma varpå vi planerar att besöka Petter och spela Mario Kart, och jag kan säga det redan nu, ikväll blir jag giftig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0