Studentvecka

Tåget går mot sin slutstation efter en lång och tråkig resa på tre år. På onsdag står man där och sjunger på trappan och jag kommer vara lika sliten som glad. Jag har en tendens att bli sentimental nu de senaste dagarna, men ska så gott som det går försöka undvika det i den här bloggen.

Men genom de här åren har man lärt känna såväl elever, som, gud förbjude mig, lärare. Det känns ibland mysko att de människor man sett dagligen i tre år, långsamt kommer försvinna från mina ögon, såväl som mitt minne. För även om min syn i många fall ligger på gränsen till obefintlig, så har även mina ögon lyckats uppfatta vissa personer som har etsat sig fast på minnet. Det jag kan känna en stor saknad över är alla de glåpord som fälts, alla matcher med xperteleven och alla dessa jävla citat som utvecklats till klassiker genom åren. Just Xperteleven är har en stor anledning till att man orkat med dessa år. Det var liksom dessa xperteleven-stunder man satt och såg fram emot på de dryga lektionstimmarna. Hur man kastade sig ner i matsalen, åt sitt snabbaste och flög upp till datorsalen för att se hur mitt kära Tallåsen krossade Gutarna, Bajen Bärs eller Ûrk. För även om det kan låta löjligt så tackar jag framförallt Experteleven idag.

I torsdags var det balen. Det var trevligt. Efter själva balen blev det paniksupa hemma hos Becker och nergång till tranan. Min bakfylla till trots, som jag tror även sitter i ännu, som spenderades helgen med en flicka vid namn Nicole, och det var oerhört trevligt :).

Trevligt var det också idag, men den här dagen orkar jag inte skriva om just nu, eftersom jag egentligen bör förpassa mig själv till sängen. Stundentveckan står nämligen och knackar på dörren och förhoppningsvis blir den den roligaste vecka i mitt liv. I alla fall hittills. Ursäkta att jag är seriös, jag brukar inte vara det. Men vafan. Ja...

Natti.

Kommentarer
Postat av: Emil Larsson

Ürk och Pieter Gefors ägde Tallåsen och deras lille Strümpel varje dag i
veckan!

2008-06-03 @ 12:49:04
Postat av: Johannes

Gefors var bög och Strümpel var den spelare som hade flest uttagningar i xpertelvan av alla. Ûrk var bra en säsong. Sen blev dom ett bottenlag på grund av en bitter tränare som körde på gamlingar istället för talanger.

2008-06-03 @ 22:28:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0